Често задавани въпроси

Уважаеми клиенти,

Тук ще намерите отговори на най-често задаваните въпроси, свързани с интеграцията на Експресбанк и Банка ДСК. Информацията е структурирана по теми, така че бързо и лесно да научавате повече за предстоящите промени и подобрения в продуктите и услугите, които ще Ви предложи новата обединена банка.

Моля, следете страницата за актуална информация.

Доставка на дебитни и кредитни карти

x
  1. 1. Ще ми струва ли нещо преиздаването и доставката на дебитната ми карта? Коя куриерска компания ще ми достави новата карта?

    Не, услугата е напълно безплатна за Вас, доставката с куриер е за сметка на банката. Ангажирали сме две куриерски фирми за доставките на новите карти – „Булпост“ и „Спиди“.

  2. 2. Мога ли да посоча адрес за доставка в чужбина?

    Да. За клиенти, които в периода януари-април 2020 г. са в чужбина и нямат възможност да получат карта си на адрес в България или в офис на банката, новата карта ще бъде изпратена на посочения адрес в чужбина през м. април 2020 г. Преди изпращането допълнително ще бъде извършена идентификация и потвърждение на адреса за доставка.

  3. 3. Кога точно ще получа новата си карта?

    Новите карти ще бъдат доставени в периода януари-април 2020г.

  4. 4. Кога ще мога да използвам новата карта с логото на Банка ДСК?

    Ще можете да използвате новата си дебитна карта след официалното вливане на Експресбанк в Банка ДСК. До вливането достъпът до средствата Ви ще става чрез старата карта, издадена от Експресбанк.

  5. 5. Моята карта е с дизайн от каталог. Ще има ли промяна в него?

    Картата, издадена от Банка ДСК, ще бъде с дизайна, избран от Вас от каталога в Експресбанк.

  6. 6. Какъв ще е лимитът ми за теглене от новата ми карта?

    Условията за ползване на преиздадената Ви дебитна карта остават без промяна. Лимитът за теглене на сума от ATM се запазва същият.

  7. 7. Как ще бъде активирана картата ми, ако я получа с куриер?

    Картата ще бъде придружена с подробни инструкции за начина на активирането ѝ лично от Вас.

  8. 8. Отново с куриер ли ще получа ПИН кода на картата ми?

    Чрез куриер ще получите само преиздадената карта. Картата ще бъде придружена с инструкции за начина на получаване на ПИН кода чрез SMS на мобилния телефон, с който сте регистриран в Експресбанк.

  9. 9. Мога ли да сменя адрес за доставка, който вече съм посочил?

    Да, можете да промените адреса за доставка, както и телефона за връзка с Вас, до 10 декември 2019 г. в офис на Експресбанк или с обаждане на Центъра за обслужване на клиенти на Експресбанк.

  10. 10. Мога ли да си получа картата в офис на Експресбанк?

    Да, разбира се, но за Ваше удобство препоръчваме да Ви я доставим с куриер, така ще спестите време.

  11. 11. Мога ли да се откажа от преиздаване на картата?

    Всички съществуващи карти на клиенти на Експресбанк ще бъдат подменени с нови карти с логото на Банка ДСК. Разбира се, договор за банкова карта винаги може да бъде прекратен, както за картата, издадена от Експресбанк до датата на вливане, така и за картата, издадена с логото на Банка ДСК след датата на вливане.

  12. 12. Наскоро получих новата/преиздадената си карта от Експресбанк. Защо трябва да бъде преиздадена отново?

    При обединението на двете банки, за да продължите да имате безпроблемен достъп до средствата си, ще получите нова карта с логото на обединената Банка ДСК.

  13. 13. Как ще получа картата си, ако куриерът не ме открие на посочения адрес?

    Ако не бъдете открит на посочения адрес, картата Ви ще бъде пренасочена към офис на Банката, за което ще бъдете уведомен чрез SMS от Банката.

  14. 14. Наскоро получих новата/преиздадената си карта от Експресбанк. Защо трябва да бъде преиздадена отново?

    Подмяната на платежните инструменти (дебитни и кредитни карти), издадени от Експресбанк се налага, тъй като след датата на обединяване на двете банки Банка ДСК ще стане правоприемник на Експресбанк, в това число и страна – доставчик на платежни услуги по всички договори за издаване и обслужване на банкови карти, по които преди обединяването страна е била Експресбанк.

  15. 15. Защо картите ми не са в офиса, където последно получих карта от Експресбанк?

    Ако притежавате две или повече карти, всички те ще бъдат доставени в един и същ наш офис, за да можете да ги получите заедно. Много наши клиенти във времето имат карти от различни клонове и за да им спестим усилия и време, пренасочихме преиздадените карти на едно място.

  16. 16. Как ще разбера, че новата ми карта е готова?

    Клиентите с мобилен телефон ще бъдат известени с SMS и/или Viber съобщение. Тези с имейл адрес в системата ни, съответно ще получат и имейл съобщение. Предвижда се тези, които нямат регистриран мобилен телефон или имейл, да получат писмо с обратна разписка.

  17. 17. От кой номер ще бъдат изпращани уведомителните SMS и Viber съобщения?

    Viber съобщенията ще се изпращат от официалния канал на Банка ДСК във Viber, който се визуализира с лого, надпис Банка ДСК и син тик:
    dskbank-viber

    SMS съобщенията ще бъдат изпращани от DSKBANK.

  18. 18. При получаване на картата с куриер, може ли SMS-ът за ПИН код да се генерира повторно?

    Да, SMS съобщението с временен ПИН код може да се изпраща многократно, но ще бъде ограничен броят на върнатите от банката отговори до 5, като всеки път ще се връща един и същ ПИН код.

  19. 19. Смених мобилния си оператор. SMS съобщението ще бъде ли доставено?

    При смяна на мобилен оператор със запазване на номера, ще получите съобщението ни.

  20. 20. Ще има ли период, в който ще мога да ползвам и двете си карти – тази с логото на Експресбанк и тази с лого на Банка ДСК?

    Не. Старата карта ще осигурява достъп до средствата Ви до датата на вливане на Експресбанк в Банка ДСК, а новата ще може да използвате след датата на обединението на двете банки.

  21. 21. Как ще бъде деактивирана старата пластика с лого на Експресбанк? Трябва ли да я върна в банков офис?

    Старата пластика с лого на Експресбанк ще бъде деактивирана автоматично. Не е необходимо да я връщате в офис на банката. 

  22. 22. Ако имам въпроси за обслужването и трансакции с новата пластика, към кой Call Center да се насоча?

    Новата карта ще може да бъде използвана от датата на вливане на Експресбанк в Банка ДСК. За трансакции с нея, моля да се обръщате към Call Center на Банка ДСК на телефонен номер 0700 10 375.

  23. 23. Ще се променят ли таксите за трансакции, като започна да използвам новата ми карта?

    Необходимо е да следите сайта на Банка ДСК, където се публикува актуална Тарифа. При евентуални промени, информацията ще бъде налична поне два месеца предварително.

  24. 24. Защо преиздадената ми карта е Visa, а не Mastercard, както досегашната?

    Картите имат един и същ достъп, както и таксуване. След обединяването на двете банки, можете да си заявите допълнителна карта Mastercard, като задържите или деактивирате Visa картата.

  25. 25. Защо получавам Mastercard World вместо досегашната ми карта Mastercard Gold Дебит? Какви са характеристиките на Mastercard World?

    Mastercard World е по-висок клас дебитна карта, тъй като са включени две уникални услуги Global Wi-Fi Boingo – безплатен WI-FI при пътуване в чужбина и Lounge Key – достъп до над 850 летищни ВИП салона в повече от 120 страни по света.

  26. 26. Как ще получа новата си кредитна карта?

    Банка ДСК ще Ви изпрати персонално съобщение (смс или вайбър) с покана да посетите посочения в съобщението офис, както и да подпишате нов договор за издаване и обслужване на картата.

  27. 27. Каква ще бъде годишната такса по новоиздадената ми кредитна карта?

    Такса за обслужване по новоиздадената Ви кредитна карта е посочена в Условията на договора за кредитна карта. В случай на промени, те ще бъдат извършени по предвидения в договора ред.

  28. 27. Трябва ли да сключвам нов договор при получаване на новата кредитна карта?

    При получаването на кредитната карта е необходимо да подпишете нов договор.

  29. 28. Мога ли да използвам и старата, и новата си кредитна карта едновременно?

    Можете да използвате новата карта след вливането на Експресбанк в Банка ДСК, което ще се случи в средата на 2020 година. До тогава активна ще е настоящата Ви карта от Експресбанк.

  30. 29. Запазват ли се същите условия по новата ми кредитна карта от Банка ДСК?

    Някои от условията и функционалностите се запазват, но ще има и промени. Най-важната от тях е промяната на падежната дата. След вливането на двете банки, падежната дата ще бъде 10-то число на всеки месец.

  31. 30. Променя ли се срокът за внасяне на минималната сума за револвиране?

    Срокът за внасяне на минималната сума остава 15 дни след падежната дата.

  32. 31. Как ще научавам какъв е размерът на минималната сума за револвиране?

    Ще получавате безплатен SMS с размера на минималната сума за револвиране, която е дължима между 11-то и 25-то число на месеца.

  33. 32. Какви други предимства ще има новата ми кредитна карта от Банка ДСК?

    Новата Ви кредитна карта от Банка ДСК Ви носи много предимства. Така например, за първите три месеца след вливането на Експресбанк в Банка ДСК получавате 1% бонус (cash-back - кешбек) от стойността на покупките, извършени в рамките на този период. Освен това, при погасяване на цялата усвоена сума към падежната дата в периода 11 – 25-то число, не се начислява лихва върху направените от Вас покупки за целия предходен период. Също така, ще имате възможност да изберете дизайна на Вашата карта, както и да продължите да ползвате многобройните предимства на програмата за лоялност Merci, която Ви носи допълнителни отстъпки при наши търговски партньори.

  34. 33. Какви са застрахователните покрития по картата?

    За клиенти - физически лица с действаща застраховка „Помощ при пътуване (Травел)“ по дебитни карти на Експресбанк (Mastercard Classic и Mastercard Gold):

    • Застраховката остава в сила до изтичане на срока на картата, издадена от Експресбанк, чийто номер е посочен в сертификата. Смяната на картите с карти, издадени от Банка ДСК, не оказва влияние върху срока на застраховката. Не е необходимо клиентите да предприемат никакви допълнителни действия в тази връзка.
    • След интеграцията на двете банки клиентите могат да сключат застраховка към Групама Застраховане ЕАД. За видовете застраховки и условията по тях клиентите могат да получат допълнителна информация след интеграцията на банките.

    За клиенти - физически лица с действаща застраховка „Помощ при пътуване (Револвинг)“ по кредитни карти на Експресбанк (Visa Classic, Mastercard Classic, Visa Gold, Mastercard Gold (the one 1) и VISA Infinite):

    • Съгласно условията на застраховката, при прекратяване на договора за банкова карта се прекратява и застраховката към нея. Всички действащи застраховки към посочените карти остават в сила, докато е валиден договорът за кредитна карта, издадена от Експресбанк. С влизане в сила на новия договор за кредитна карта, издадена от Банка ДСК, застраховка към съответната карта, издадена от Експресбанк, се прекратява.
    • На клиенти с кредитни карти Visa Gold, Mastercard Gold и VISA Infinite се предлага нова застраховка „Помощ при пътуване“ към Групама Застраховане, която е безплатна за клиента. За да ползва застраховката, картодържателят дава съгласие и се подписва в секция за застраховка в договора за кредитна карта. На клиентите, които са дали съгласие за застраховане, банковият служител предоставя един екземпляр от Общите условия и сертификат на застраховка Помощ при пътуване към Групама за съответния вид карта. Общите условия и сертификат не се подписват от клиентите. Тяхно копие не се съхранява в банката. Застраховката към Групама важи от влизане в сила на договора за кредитна карта, издадена от Банка ДСК – от интеграцията на двете банки.Общите условия и сертификати по застраховка „Помощ при пътуване“ за златни кредитни карти и кредитна карта VISA Infinite към Групама ще бъдат доставени в банковите офиси от Групама. В случай, че в някой офис все още не са доставени, същите могат да бъдат разпечатани от интранет портала на Експресбанк.
    • На клиенти с кредитни карти Visa Classic, Mastercard Classic, както и за всички други клиенти, след интеграция на двете банки, те ще могат да сключат застраховка към Групама Застраховане ЕАД. За видовете застраховки и условията по тях, клиентите могат да получат допълнителна информация след интеграцията.

  35. 34. Имам ли застраховка по дебитната карта?

    За клиенти – физически лица с действаща застраховка „Помощ при пътуване (Травел)“ по дебитни карти на Експресбанк (Mastercard Classic и Mastercard Gold):

    • Застраховката остава в сила до изтичане на срока на картата, издадена от Експресбанк, чийто номер е посочен в сертификата. Смяната на картите с карти, издадени от Банка ДСК, не оказва влияние върху срока на застраховката. Не е необходимо клиентите да предприемат никакви допълнителни действия в тази връзка.
    • След интеграция на двете банки клиентите могат да сключат застраховка към Групама Застраховане ЕАД. За видовете застраховки и условията по тях клиентите могат да получат допълнителна информация след интеграцията на банките.

  36. 35. Имам ли застраховка по дебитната карта VPAY?

    Застраховка VPAY по VPAY карти на Експресбанк е в процес на обсъждания със застрахователя. Всеки клиент с активна застраховка VPAY ще получи допълнително персонално съобщение относно застраховката.

  37. 36. Запазва ли се застраховка „Комфорт“ по картата с лого на Банка ДСК? Ако е част от пакет, ще продължи ли да съществува и след интеграцията?

    Застраховка „Комфорт“ не е свързана с конкретна карта. Действащите застраховки „Комфорт“, сключени чрез Експресбанк, се запазват след обединяването на двете банки.

  38. 37. Имам ли такса обслужване по дебитната карта с логото на Банка ДСК?

    За информация относно такси и комисиони е необходимо да следите сайта на Банка ДСК, където се публикува актуалната Тарифа както и възможните промени в тарифата. В случай на такива, информация ще бъде налична и в офисите на банката. При евентуални промени, информацията ще бъде публикувана поне две месеца предварително.

Електронно и мобилно банкиране

x
  1. 1. Планира ли се промяна в интернет банкирането за индивидуални клиенти на Експресбанк - BankOn Web, след вливането в Банка ДСК?

    Да. Потребителите на BankOn Web на Експресбанк ще имат възможност да ползват услугите на платформата за електронно банкиране на Банка ДСК – ДСК Директ, след като регистрират свое потребителско име и парола.  

  2. 2. Кога се очаква да настъпи тази промяна?

    Прехвърлянето ще се осъществи след вливането на Експресбанк в Банка ДСК в средата на 2020 г.

  3. 3. Трябва ли ми предварителна регистрация и в интернет банкирането на Банка ДСК - ДСК Директ?

    След март 2020 г. във Вашия профил като потребител на BankOn Web ще получите специален линк. Чрез него ще иматe възможност да потвърдите ползването на електронните канали на Банка ДСК, както и да посочите желани потребителски идентификатори - потребителско име и парола за достъп до интернет банкирането ДСК Директ.

  4. 4. Ще имам ли възможност да се запозная предварително с ДСК Директ?

    Да, успешно създаден профил в ДСК Директ преди обединението на двете банки Ви дава възможност за предварителен преглед и запознаване с нейните функционалности. Освен това, на www.dskdirect.bg  има демо филм за работа с платформата.

  5. 5. Кога реално ще мога да ползвам интернет банкиране ДСК Директ?

    Реалното извършване на операции чрез интернет банкиране ДСК Директ ще бъде възможно след обединението на двете банки. Потребителите на BankOn Web, които не са потвърдили предварително ползването на ДСК Директ, ще могат да го направят и след датата на обединението на двете банки.

  6. 6. Промяната идентична ли е и при мобилното банкиране BankOn Mobile?

    Мобилното банкиране на Банка ДСК – DSK Smart, ще бъде достъпно за потребителите на BankOn Web след обединението на двете банки както и след:

    1. успешно създаден профил в интернет банкирането ДСК Директ;

    2. успешно активиране на мобилната апликация DSK Smart;

    3. добавяне чрез ДСК Директ на всички желани сметки в DSK Smart.

  7. 7. След обединението на двете банки ще мога ли да подписвам преводите си с тоукън устройството от Експресбанк?

    След вливането на Експресбанк в Банка ДСК, потребителите на BankOn Web, които използват mTan или тоукън, ще имат възможност допълнително да изберат средство за подпис на платежни операции и документи в интернет банкирането ДСК Директ. Те ще могат да извършват  преводи в ДСК Директ чрез избрано от тях средство за сигурност:

    - еднократен SMS код + PIN;

    - мобилно приложение DSK mToken;

  8. 8. Ще имам ли достъп до архив на извършените операции в BankOn Web до деня на вливането на Експресбанк в Банка ДСК.

    Достъп до архив ще бъде осигурен от ДСК Директ.

  9. 9. Ще имам ли достъп до профила си в BankOn Web след вливането на Експресбанк в Банка ДСК?

    Не. След датата на вливането на Експресбанк в Банка ДСК отдалечен достъп до сметките, както и информацията свързана с тях, ще бъде възможен само чрез ДСК Директ  - платформата за онлайн банкиране на Банка ДСК.

  10. 10. Ще имам ли достъп до всички функционалности на BankOn Web и в ДСК Директ?

    ДСК Директ е платформа за онлайн банкиране на Банка ДСК, която ще даде достъп на клиентите на Експресбанк до голям брой модерни, иновативни и потребителско ориентирани функционалности. Разбира се, тъй като BankOn Web е различна платформа за интернет банкиране, част от функционалностите й няма да могат да бъдат интегрирани в ДСК Директ. След вливането на Експресбанк в Банка ДСК, например, няма да е  достъпна функционалността BankHub. В същото време на разположение на клиентите за Експресбанк ще бъдат достъпни много повече функционалности, които ще предложат по-модерно и достъпно банково обслужване без да е необходимо да се посещават офиси на банката:

    - Да управляват банковите си карти изключително лесно (промяна на лимити по карта, временно блокиране, преиздаване на карта, регистриране на 3D парола за интернет покупки);

    - Възможност за използване по всяко време на „Спестовна компонента“ с контрол над спестяванията;

    - Възможност за използване „Виртуална карта“ за по-сигурно пазаруване при онлайн търговци;

    - Възможност да откриват и управляват Виртуални депозити в различна валута и срочност;

    - Възможност да откриват сметки, да издават и преиздават банкови карти;

    - Възможност да подават искане за различни кредитни продукти;

    - Възможност да заявяват и управляват SMS известия.

  11. 11. По същия начин ли стои въпросът с функционалностите на BankOn Mobile?

    Има някои малки разлики във функционалностите на BankOn Mobile, които няма да са достъпни през DSK Smart, например в DSK Smart не могат да се извършват преводи към запазени бенефициенти, а само със запазени бланки. В същото време мобилното приложение на Банка ДСК има редица други преимущества:

    - Функционалност „Бърза справка“ за проверяване на наличност на до 3 броя сметки на клиента с един клик още на начален екран, преди вход в приложението, или чрез Widget на избран от клиента екран на телефона;

    - Управление на банкови карти в реално време – увеличаване и намаляване на лимити, временно блокиране и активиране на карти;

    - Управление на спестявания в реално време чрез услугата „Спестовна компонента“;

    - Използване на виртуална карта;

    - Подаване на искания за различни кредитни продукти;
    - Запазване на час в клон на банката;

    - Други.