Често задавани въпроси

Уважаеми клиенти,

Тук ще намерите отговори на най-често задаваните въпроси, свързани с интеграцията на Експресбанк и Банка ДСК. Информацията е структурирана по теми, така че бързо и лесно да научавате повече за предстоящите промени и подобрения в продуктите и услугите, които ще Ви предложи новата обединена банка.

Моля, следете страницата за актуална информация.

Миграция от BankOn Web към ДСК Директ

x
  1. 1. Кога се очаква да настъпи интеграцията между Банка ДСК и Експресбанк?

    Процесът на интеграция между Банка ДСК и Експресбанк приключи успешно на 04.05.2020 г.

  2. 2. Планира ли се промяна в интернет банкирането на Експресбанк - BankOn Web/Pro, след вливането на Експресбанк в Банка ДСК?

    Да, потребителите на BankOn Web/Pro на Експресбанк ще имат възможност да ползват услугите на платформата за електронно банкиране на Банка ДСК – ДСК Директ, след като регистрират свое потребителско име и парола.

    Вижте как тук

  3. 3. Как мога да се запозная с възможностите на ДСК Директ?

    - Информация за индивидуални клиенти

    - Информация за бизнес клиенти

  4. 4. Кога реално ще мога да ползвам интернет банкиране ДСК Директ?

    Реалното извършване на операции чрез интернет банкиране ДСК Директ е възможно за потребителите, които са потвърдили ползването на ДСК Директ. Потребителите на BankOn Web/Pro, които не са потвърдили предварително ползването на ДСК Директ, могат да го направят  в период до 6 месеца след 04.05.2020 г.

  5. 5. Промяната идентична ли е и при мобилното банкиране BankOn Mobile?

    Мобилното банкиране на Банка ДСК – DSK Smart, е достъпно за потребителите на BankOn Web след:

    1. успешно създаден профил в интернет банкирането ДСК Директ;

    2. успешно активиране на мобилната апликация DSK Smart;

    3. добавяне чрез ДСК Директ на всички желани сметки в DSK Smart.

  6. 6. Ще мога ли да подписвам преводите си с тоукън устройството от Експресбанк?

    Потребителите на BankOn Web/Pro, които използват mTan или тоукън, имат възможност допълнително да изберат средство за подпис на платежни операции и документи в интернет банкирането ДСК Директ. Те могат да извършват  преводи в ДСК Директ чрез избрано от тях средство за сигурност:

    - еднократен SMS код + PIN;

    - мобилно приложение DSK mToken.

  7. 7. Ще имам ли достъп до архив на извършените операции в BankOn Web/Pro след вливането на Експресбанк в Банка ДСК?

    Достъп до архив ще бъде осигурен от ДСК Директ.

    Информацията ще бъде достъпна и в BankOn Web/Pro за период до 6 месеца.

  8. 8. Ще имам ли достъп до профила си в BankOn Web след като успешно съм потвърдил ползването на ДСК Директ?

    Да. След успешно потвърждаване ползването на ДСК Директ отдалечен достъп до сметките, както и историческата информацията свързана с тях, ще бъде достъпна както в BankOn Web/Pro, така и в интернет банкирането ДСК Директ - платформата за онлайн банкиране на Банка ДСК.

  9. 9. Ще имам ли достъп до всички функционалности на BankOn Web/Pro и в ДСК Директ?

    ДСК Директ е платформа за онлайн банкиране на Банка ДСК, която дава достъп на клиентите на Експресбанк до голям брой модерни, иновативни и потребителско ориентирани функционалности. Разбира се, тъй като BankOn Web/Pro е различна платформа за интернет банкиране, част от функционалностите й не са интегрирани в ДСК Директ , например функционалността BankHub. В същото време на разположение на клиентите за Експресбанк са достъпни много повече функционалности, които предлагат по-модерно и достъпно банково обслужване без да е необходимо да се посещават офиси на банката:

    • Да управляват банковите си карти изключително лесно (промяна на лимити по карта, временно блокиране, преиздаване на карта, регистриране на 3D парола за интернет покупки);
    • Възможност за използване по всяко време на „Спестовна компонента“ с контрол над спестяванията;
    • Възможност за използване „Виртуална карта“ за по-сигурно пазаруване при онлайн търговци;
    • Възможност да откриват и управляват Виртуални депозити в различна валута и срочност;
    • Възможност да откриват сметки, да издават и преиздават банкови карти;
    • Възможност да подават искане за различни кредитни продукти;
    • Възможност да заявяват и управляват SMS известия.

  10. 10. По същия начин ли стои въпросът с функционалностите на BankOn Mobile?

    Има някои малки разлики във функционалностите на BankOn Mobile, които не са достъпни през DSK Smart, например в DSK Smart не могат да се извършват преводи към запазени бенефициенти, а само със запазени бланки. В същото време мобилното приложение на Банка ДСК има редица други преимущества:

    • Функционалност „Бърза справка“ за проверяване на наличност на до 3 броя сметки на клиента с един клик още на начален екран, преди вход в приложението, или чрез Widget на избран от клиента екран на телефона;
    • Управление на банкови карти в реално време – увеличаване и намаляване на лимити, временно блокиране и активиране на карти;
    • Управление на спестявания в реално време чрез услугата „Спестовна компонента“;
    • Използване на виртуална карта;
    • Подаване на искания за различни кредитни продукти;
    • Запазване на час в клон на банката;
    • Други.

  11. 11. Ще бъде ли достъпна в ДСК Директ, наличната информация в профила ми BoW/BoW Pro за запазени образци и бенефициенти?

    Да. Наличната в BoW/BoW Pro информация за запазени образци и бенефициенти, ще бъде достъпна в ДСК Директ.

  12. 12. Ще може ли в ДСК Директ да се ползват сегашните файлове за заплати и пакетни плащания, които ползвам в BoW/BoW Pro?

    Да. Текущо ползваните в BoW/BoW Pro файлови формати могат да се ползват в ДСК Директ, чрез аналогични на BoW/BoW Pro функционалности.

  13. 13. Вече преминах през процеса за създаване на потребителско име и парола в Bankon Web. Мога ли все още да се логвам в BOW/BOW Pro?

    Да, можете да се логнете в BoW/Bow Pro, като ще можете да виждате само справочна информация за своите стари трансакции.

  14. 14. Не съм преминал през процеса за създаване на потребителско име и парола в BankOn Web, но разбрах че двете банки са се слели. Какво мога да направя?

    Можете да се логнете в BankOn Web/Pro и да преминете през процеса за задаване на потребителско име и парола за ДСК Директ в период до 6 месеца.

  15. 15. След сливането ще ми трябва ли потребителското ми име и парола за BankOn Web/Pro?

    Да, до шест месеца след сливането на двете банки ще можете да се логвате в BankOn Web/Pro и да виждате историческа информация за своите трансакции.

  16. 16. Ще бъдат ли мигрирани абонаментите ми за битови плащани, които съм създал в BankOn Web/Pro?

    Да, ще бъдат мигрирани.

  17. 17. Абонаментите за битови плащания, които съм настроил да се плащат автоматично ще продължат ли да се изпълняват автоматично и в ДСК Директ?

    Да, ще продължат да се плащат автоматично, но Ви препоръчваме в първия месец след миграцията да проверявате статуса на битовите си плащания.

  18. 18. При преминаване през процеса за създаване на потребителско име и парола за ДСК Директ избрах да използвам DSK mToken, но не знам как да си настроя телефона?

    Процесът по активиране на DSK mToken можете да започнете след като се логнете в ДСК Директ. Разберете какво е необходимо да направите тук 

  19. 19. Какво ще стане със запазените ми преводи в меню „Чакащи“, в интернет банкирането на Експресбанк?

    Ако клиентите на Експресбанк имат запазени, но неизпълнени преводи, те няма да бъдат прехвърлени и клиентите трябва да ги въведат отново в ДСК Директ.

  20. 20. Преминавайки през процеса за създаване на потребителско име и парола за ДСК Директ, стигам до стъпката, в която трябва да се съглася с условията на допълнителното споразумение, но не мога да избера/маркирам check box. Какво трябва да направя?

    Препоръчваме Ви да използвате браузъри Internet Explorer или EDGE за преминаването през процеса.

  21. 21. Въпреки че използвам браузъри Internet Explorer/EDGE, отново не мога да маркирам check box за съгласие?

    Моля, уверете се, че сте стигнали до края на "Допълнителното споразумение" (слайдерът в дясно трябва да е в най-долна позиция).

  22. 22. Може ли да ползвам един DSK mToken за лични и фирмени сметки?

    Да, можете. За целта трябва да изберете DSK mToken като метод на подписване за всички свои профили – лични и фирмени.

  23. 23. Не виждам сметките си от Експресбанк в мобилното банкиране DSK Smart?

    Можете да видите всичките си сметки в меню Още – Сметки.

    Можете да добавите на начален екран (след вход в приложението) сметките по Ваше желание през Настройки – “Сметки - начален екран”.

  24. 24. Не виждам запазените си автоматичните плащания за битови сметки от Експресбанк в ДСК Директ24.Не виждам запазените си автоматичните плащания за битови сметки от Експресбанк в ДСК Директ за индивидуални потребители?

    Запазените автоматични плащания на битови сметки от за индивидуални потребители  на BankOnWeb са прехвърлени и се достъпват от меню „Битови сметки“ ⟹ „Управление на директни дебити“   в ДСК Директ за индивидуални потребители.

    Създаване на нов директен дебит за плащане на битови сметки /в BOW- автоматично плащане/, може да се запази от меню „Битови сметки“ ⟹ „Нов директен дебит“

  25. 25. Не виждам запазените регулярни преводи от BankOn Web (Експресбанк)?

    Регулярните преводи от BankOnWeb   се запазват като автоматични плащания в меню „Преводи“⟹„Автоматични“ в ДСК Директ.

  26. 26. Защо не успявам да наредя превод от спестовна сметка към трети лица?

    Към момента, чрез ДСК Директ, не е възможно нареждане на превод от спестовна сметка към трети лица, включително и за заплащане на задължения към битови доставчици.

    От спестовна сметка могат да се нареждат преводи чрез меню „Между мои сметки“ като средствата се прехвърлят  от и към разплащателната сметка, откъдето  след това е възможно да се нареждат преводи към трети лица.

SMS банкиране (BankOn SMS)

x
  1. 1. След вливането Експресбанк в Банка ДСК, какво ще стане с SMS банкирането ми (BankOn SMS)?

    След интеграцията на двете банки, клиентите на Експресбанк ще могат да използват услугата за SMS известяване на Банка ДСК. Тя позволява на клиентите лесно да заявят, променят и прекратят получаването на SMS известия както през интернет банкирането на Банка ДСК – ДСК Директ, така и във всеки банков офис.

  2. 2. SMS известията на Банка ДСК покриват ли функционалностите на BankOn SMS?

    Услугата за SMS известяване на Банка ДСК се различава от SMS банкирането, ползвано от клиентите на Експресбанк. Част от функционалностите на BankOn SMS няма да се предлагат след датата на вливане на Експресбанк в Банка ДСК.

  3. 3. До кога ще мога да ползвам BankOn SMS?

    До датата на вливане на Експресбанк в Банка ДСК, планирана за средата на 2020 г.

  4. 4. Какви SMS известия ще получавам от Банка ДСК?

    В онлайн банкирането на Банка ДСК – ДСК Директ, меню „Известия“ можете сами да изберете какви SMS известията да получавате. Там се създават и прекратяват абонаменти за съобщения на избран мобилен номер. Абонамент е възможен за:

    • Сутрешно Салдо. Предоставя се информация за сутрешна наличност по сметка (изпраща се всеки работен ден след 8:00 ч.);
    • Платена/неплатена комунална услуга. Известия, свързани с плащания на битови сметки (безкасови плащания чрез директен дебит);
    • Постъпления по сметка. Предоставяинформация за постъпления по сметка в работни дни: от 8:00 до 21:00 ч.; в неработни дни: от 10:00 до 21:00 ч.;
    • Наредени преводи/тегления от сметка. SMS известие при наредени преводи, еднократни плащания на битови сметки и касови тегления. Изпращат се в работни дни: от от 8:00 до 21:00 ч.; в неработни дни: от 10:00 до 21:00 ч.; За автоматични операции (такси, лихви, периодични преводи, левови преводи, наредени с бъдещ вальор), както и за картови трансакции, този вид SMS известие не се изпраща.
    • Трансакция по карта. SMS известие с информация за всяка извършена трансакция с дебитна или кредитна карта. Изпраща се в момента на извършване на трансакцията.
    • Минимална сума за револвиране (MRA) за кредитни карти. Предоставя информация за дължимата минимална сума за погасяване/револвиране по кредитна карта.
    • SMS известие за еднократна ЗD парола за извършване на онлайн плащане в интернет.

  5. 5. Кои функционалности на BankOn SMS няма да се предлагат след интеграцията с Банка ДСК?

    • Всички интерактивни SMS известия (чрез предефинирани SMSкоманди);
    • Заявен специфичен график за получаване на SMS известия;
    • Зададен лимит за получаване наSMS известия;
    • SMS известия, заявени за получаване на английски език;
    • SMS известия, заявени във връзка с единични комунални плащания;
    • SMS известия, заявени по спестовни сметки;
    • SMS известия, заявени по депозитни сметки;
    • SMS известия с информация за задължение за последен отчетен период по кредитна карта;
    • SMS известия с информация за свободен лимит по кредитна карта;

Дебитни и кредитни карти

x
  1. 1. От кой офис мога да взема новата си карта?

    Можете да проверите къде се намира новата Ви карта чрез специалния ни локатор за карти тук.

  2. 2. Все още не съм си взел новата дебитна карта. Докога ще мога да използвам старата си карта от Експресбанк?

    За известен кратък период от време ще можете да ползвате текущата си карта от Експресбанк. Препоръчваме Ви, при първа възможност, да посетите определения за целта офис на обединената Банка ДСК, за да получите новата си карта.

  3. 3. Имам дебитна карта от Експресбанк. Получих си и новата карта от Банка ДСК. Мога ли да използвам и двете карти?

    Препоръчваме да ползвате новата си карта, издадена от Банка ДСК. В случай че вече извършвате операции с нея, достъпът до Вашите средства с пластиката  от Експресбанк ще бъде преустановен.

  4. 4. Средствата ми в картата на Експресбанк прехвърлени ли са вече към Банка ДСК и мога ли да използвам получената карта?

    Средствата Ви вече са налични по новата Ви сметка с нов IBAN в Банка ДСК и имате достъп до тях чрез банковата карта, издадена от Банка ДСК.

  5. 5. Имам проблем с новата ми дебитна карта. Не мога да я използвам.

    В случай че сте получили своята нова дебитна карта с логото на Банка ДСК с куриер, трябва да изпълните стъпките, описани в придружителното писмо, за да получите временен ПИН код чрез SMS. За да активирате своята карта, е необходимо да смените временния код на един от 1100 банкомата на Банка ДСК в цялата страна. Не се притеснявайте, ако сте изгубили или унищожили писмото с инструкциите за активация на Вашата карта. Можете да заявите издаването на нова карта във всеки един офис на Банка ДСК.

    Ако сте получили своята карта и ПИН в офис на банката или чрез куриерска фирма Еконт в периода на извънредното положение и тя все още не е активна, моля да се свържете с колегите от нашия Контактен център на телефон 0700 10 375 или като изпратите имейл на имейл адрес call_center@dskbank.bg  с тема :“Неактивирана карта".

  6. 6. В чужбина съм и няма как да получа новата си дебитна карта от офис на Банка ДСК. Какво да на правя?

    За Ваше улеснение, предлагаме  да изпратим новата Ви дебитна карта безплатно на посочен от Вас адрес в чужбина, ако заявите услугата до края на месец май 2020 г. За целта молим да се свържете с Контактния център на Банка ДСК на телефон +359 700 10 375 или на имейл: call_center@dskbank.bg.

    За всички искания постъпили след тази дата е дължима съответната такса, определена в Тарифата на Банка ДСК.

    Можете да получите картата си и от банков офис чрез трето лице, изрично упълномощено за целта с нотариално заверено пълномощно.

  7. 7. Новата ми карта от Банка ДСК се намира в офис, който не е удобен за мен. Мога ли да я получа в друг офис?

    Да, можете. Необходимо е да подадете искане в офиса, от който желаете да я получите. Пренасочването може да се извърши и от Контактния център на Банка ДСК, като за целта е необходимо да се обадите на телефон: 0700 10 375.

    Услугата е безплатна до края на м. май 2020 г., като след тази дата тя се заплаща съгласно Тарифата на Банка ДСК.

  8. 8. Какви са таксите за теглене на пари в брой от банкомат на Банка ДСК с дебитна карта?

    Таксата за услугата теглене на банкомат на Банка ДСК с дебитна карта е в размер на 0,30 лв. Клиентите, които получават пенсия от НОИ по сметка в Банка ДСК, както и клиенти, които са потребители на определен вид платежни пакети, не дължат такса за тази услуга. Като клиент на Банка ДСК, не дължите и месечна такса за обслужване на безконтактна дебитна карта от типа: Debit Mastercard PayPass /Visa Debit payWave; и можете да ползвате най-голямата мрежа от 1 100 собствени банкомати в страната. Тази разширена мрежа Ви дава възможност за по-лесен и голям избор на собствен за банката банкомат пред такъв на друга банка.

  9. 9. Какъв ще е лимитът ми за теглене от новата ми карта?

    Условията за ползване на преиздадената Ви дебитна карта остават без промяна. Лимитът за теглене на сума от ATM се запазва същият.

  10. 10. Защо картите ми не са в офиса, където последно получих карта от Експресбанк?

    Ако притежавате две или повече карти, всички те ще бъдат доставени в един и същ наш офис, за да можете да ги получите заедно. Много наши клиенти във времето имат карти от различни клонове и за да им спестим усилия и време, пренасочихме преиздадените карти на едно място.

  11. 11. От кой номер ще бъдат изпращани уведомителните SMS и Viber съобщения?

    Viber съобщенията ще се изпращат от официалния канал на Банка ДСК във Viber, който се визуализира с лого, надпис Банка ДСК и син бадж:

    dsk bank viber

    SMS съобщенията ще бъдат изпращани от DSK Bank.

  12. 12. При получаване на картата с куриер, може ли SMS-ът за ПИН код да се генерира повторно?

    Да, SMS съобщението с временен ПИН код може да се изпраща многократно, но ще бъде ограничен броят на върнатите от банката отговори до 5, като всеки път ще се връща един и същ ПИН код.

  13. 13. Смених мобилния си оператор. SMS съобщението ще бъде ли доставено?

    При смяна на мобилен оператор със запазване на номера, ще получите съобщението ни.

  14. 14. Как ще бъде деактивирана старата пластика с лого на Експресбанк? Трябва ли да я върна в банков офис?

    Старата пластика с лого на Експресбанк ще бъде деактивирана автоматично. Не е необходимо да я връщате в офис на банката.

  15. 15. Ако имам въпроси за обслужването и трансакции с новата пластика, към кой Call Center да се насоча?

    Новата карта ще може да бъде използвана от датата на вливане на Експресбанк в Банка ДСК. За трансакции с нея, моля да се обръщате към Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375.

  16. 16. Ще се променят ли таксите за трансакции, като започна да използвам новата ми карта?

    За всички трансакции извършени с новата Ви карта е дължима такса съгласно Тарифата на Банка ДСК, която е достъпна в сайта на банката, както и в нашите офиси.

  17. 17. Защо преиздадената ми карта е Visa, а не Mastercard, както досегашната?

    Картите имат един и същи достъп, както и таксуване. Вече можете да си заявите допълнителна карта Mastercard, като задържите или деактивирате Visa картата. Опцията за заявка на допълнителна карта е достъпна през ДСК Директ и в офис на банката.

  18. 18. Защо получавам Mastercard World вместо досегашната ми карта Mastercard Gold Дебит? Какви са характеристиките на Mastercard World?

    Mastercard World е по-висок клас дебитна карта, тъй като са включени две уникални услуги Global Wi-Fi Boingo – безплатен WI-FI при пътуване в чужбина и Lounge Key – достъп до над 850 летищни ВИП салона в повече от 120 страни по света.

  19. 19. Каква ще бъде годишната такса по новоиздадената ми кредитна карта?

    Такса за обслужване по новоиздадената Ви кредитна карта е посочена в Условията на договора за кредитна карта. В случай на промени, те ще бъдат извършени по предвидения в договора ред.

  20. 20. Трябва ли да сключвам нов договор при получаване на новата кредитна карта?

    При получаването на кредитната карта е необходимо да подпишете нов договор.

  21. 21. Запазват ли се същите условия по новата ми кредитна карта от Банка ДСК?

    Някои от условията и функционалностите се запазват, но ще има и промени. Най-важната от тях е промяната на падежната дата, която вече е 10-то число на всеки месец.

  22. 22. Променя ли се срокът за внасяне на минималната сума за револвиране?

    Срокът за внасяне на минималната сума остава 15 дни след падежната дата.

  23. 23. Как ще научавам какъв е размерът на минималната сума за револвиране?

    Ще получавате безплатен SMS с размера на минималната сума за револвиране, която е дължима между 11-то и 25-то число на месеца.

  24. 24. Какви други предимства ще има новата ми кредитна карта от Банка ДСК?

    Новата Ви кредитна карта от Банка ДСК Ви носи много предимства. Така например, за първите три месеца след вливането на Експресбанк в Банка ДСК получавате 1% бонус (кешбек) от стойността на покупките, извършени в рамките на този период. Освен това, при погасяване на цялата усвоена сума към падежната дата в периода 11 – 25-то число, не се начислява лихва върху направените от Вас покупки за целия предходен период. Също така, ще имате възможност да изберете дизайна на Вашата карта, както и да продължите да ползвате многобройните предимства на програмата за лоялност Merci, която Ви носи допълнителни отстъпки при наши търговски партньори.

  25. 25. Какви са застрахователните покрития по дебитната и кредитната ми картата?

    За клиенти - физически лица с действаща застраховка „Помощ при пътуване (Травел)“ по дебитни карти на Експресбанк (Mastercard Classic и Mastercard Gold):

    • Застраховката остава в сила до изтичане на срока на картата, издадена от Експресбанк, чийто номер е посочен в сертификата. Смяната на картите с карти, издадени от Банка ДСК, не оказва влияние върху срока на застраховката. Не е необходимо клиентите да предприемат никакви допълнителни действия в тази връзка.

    • След интеграцията на двете банки клиентите могат да сключат застраховка към Групама Застраховане ЕАД. За видовете застраховки и условията по тях клиентите могат да получат допълнителна информация след интеграцията на банките.

    За клиенти - физически лица с действаща застраховка „Помощ при пътуване (Револвинг)“ по кредитни карти на Експресбанк (Visa Classic, Mastercard Classic, Visa Gold, Mastercard Gold (the one 1) и VISA Infinite):

    • Съгласно условията на застраховката, при прекратяване на договора за банкова карта се прекратява и застраховката към нея. Всички действащи застраховки към посочените карти остават в сила, докато е валиден договорът за кредитна карта, издадена от Експресбанк. С влизане в сила на новия договор за кредитна карта, издадена от Банка ДСК, застраховка към съответната карта, издадена от Експресбанк, се прекратява. На клиенти с кредитни карти Visa Gold, Mastercard Gold и VISA Infinite се предлага нова застраховка „Помощ при пътуване“ към Групама Застраховане, която е безплатна за клиента. За да ползва застраховката, картодържателят дава съгласие и се подписва в секция за застраховка в договора за кредитна карта.

    • На клиентите, които са дали съгласие за застраховане, банковият служител предоставя един екземпляр от Общите условия и сертификат на застраховка Помощ при пътуване към Групама за съответния вид карта.

  26. 26. Запазва ли се застраховка „Комфорт“ по картата с лого на Банка ДСК? Ако е част от пакет, ще продължи ли да съществува и след интеграцията?

    Застраховка „Комфорт“ не е свързана с конкретна карта. Действащите застраховки „Комфорт“, сключени чрез Експресбанк, се запазват след обединяването на двете банки.

  27. 27. Във връзка с провалено пътуване, очаквам самолетната компания да възстанови стойността на закупения билет по кредитната ми карта от Експресбанк. Какво да направя, ако това стане след 3 май 2020 г., когато картата от Експресбанк няма да е активна?

    Разбира се, ще получите средствата си, дори те да са преведени по неактивната Ви кредитна карта. Бихме искали да Ви предупредим обаче, че това може да стане до 6 месеца след вливането на Експресбанк в Банка ДСК, защото след този период Visa или съответно Mastercard ще закрият банковите идентификационни номера на старата Ви карта.

    Затова Ви съветваме след като получите потвърждение от самолетната компания, че средствата са преведени, да се свържете с нас на  0700 10 375 / *2375 или на имейл call_center@dskbank.bg, за да Ви съдействаме за разрешаване на конкретния казус.